Sunday, January 30, 2011

lelaki

aku tanya tri.
"suka tak lagu 'lelaki'?"

dia jawab tak.
aku soal kenapa.

dia bilang:
"awak cakap pasal diri awak, kan?"

aku diam.
dan dalam hati aku terus:
"shit".

---------------

*diam*

aku rasa,
aku bukan satu2nya perempuan yang cuba gigih untuk jadi lelaki--
dan pilih untuk nampak tak terkoyakkan.

*diam lagi*

susah macam ni.
aku adalah makhluk bertopeng yang paling kental dan meyakinkan.
tapi dengan dia;
kenapa begitu mudah ditelanjangkan?

*diam lama*

mungkin,
ada sebab kenapa dia diakhirkan dengan aku.
tuhan lebih tahu.

13 comments:

Anonymous said...

Aduhh! Dalam maknanyaa. Rinduu!

Tieah Madian said...

Aku suka lelaki.
Sangat suka lelaki.
Aku hargai lelaki.
Aku sayang lelaki.
Sangat sayang lelaki..

Edy said...

abang tri kool.

~Ati_Hime~ said...

betul..kalau dengan orang yang kita sayang diaorang boleh baca diri kita sedangkan kita seboleh2 nya tak mahu tahu..

♦♦orked♦♦ said...

hahaha....
dia lebih knal..

ekin kacak is not punk rockers said...

tuhan lebih tahu. bahagia selalu, amin.

dill said...

kacak la abg Tri ^^

Unknown said...

kdg memahami itu yg diperlukan...

tp..terlalu memahami pown susah juga..

Wani Ardy said...

Memanglah dengan dia awak patut telanjang.

;p

As said...

saya mati-mati ingat lagu tu untuk lelaki

fynn jamal said...

As:

MEMANG utk lelaki. tp subtext-nya utk perempuan2 gagah.

dan TAK ADA orang patut tahu subtextnya. sepatutnya lah.

A wisher said...

salute to your hubby :) dia memang untuk kak fynn.happy everlasting kak fynn :)

I N S P I R A T I O N A L E F E K S said...

wow. . speechless :(