Friday, December 5, 2008

tunggu mami, damien...

tuhan,
aku redha.

walaupun pahit dan menghimpit kerongkong, aku terima.

minta aku, kalau kau sudi perkenankan, jagakan dia. bersama benih aku yang kau simpankan sejak beberapa purnama.

terima kasih, walau sekejapan merasa cinta dia.

damien, jagakan anak mami di sana.
mami dan dedi akan sentiasa kasih sama kamu.

merindu nakal kamu.
mengharap bising kamu.
mengingat keletah kamu.

aduhai tuhan.
pasti ada cerita untuk aku nanti.
yang lebih molek.
akan aku tunggu.
hikmah apa yang jadi ini.



tri: sayang jangan sedih lagi please.

aku: (menangis sehingga hilang nafas)

tri: cuba lihatkan begini. tuhan tanya sama damien, "kalau engkau ditukarkan untuk baby mami dan dedi engkau, mahukah kau berkorban?". damien kata: "aku sanggup!". baik, kan, damien kita, sayang?

aku: tapi... mana ada baby... (sebak hanya tuhan yang tahu)

tri: satu hari nanti, sayang... satu hari nanti... (terus memeluk aku dengan yang paling menyesakkan, tapi sangat menenangkan)

damien,
kalaulah mami keluar lebih cepat...
i'm sorry.

mami, dedi, atuk dan wan sudah pedih mata menangis berkisah ttg kamu yang dulu2 tadi.
jgn lupa kami, nak.

tuhan,
kau lebih tahu.
kuatkan kami.

62 comments:

ML; Mohd Loqman said...

maksudnya.?
dia sudah tiada lagi.?
begitu ke.?

Kak Fynn,
jgn sedih2 ye.

Anonymous said...

OMG!! akak Fynn keguguran ker? kenape aku baru tahu?
damien kenapa kak? alahaiii..sori kalau aku banyak tanya..

sarahmeay.snm said...

apa dah jadi kak?

Ney Joe said...

sedih oke. =( tapi, pasti ada pengganti yg lebih bgs.

IamYonna said...

kak fynn..
ke alam yang abadikah beliau??

:( oh so sad!!

hikayat aku dan mereka said...

damien is gone? bersabarlah...

kitschkid said...

:(

sedihnya.

Anonymous said...

apakah..........damien..tidakk~ :( saye simpati dan sedih..

Erina Asmawani said...

Fynn..apa jadi pada damien? huhu..sedihla..kuat k fynn..

dina said...

damien dah takde?
teringat fluffy ku juga bernasib sama, tapi selepas itu aku dikurniakan anak perempuan yang gebu.
Terima kasih Tuhan!

kau tabah ya fynn!

dialicious said...

ala..cedeynyer..:(..camne leh jd camnie..tp hikmahnya pasti lebih besar lepas ni insya Allah

Mrs. Syakir said...

takziah ntuk fynn.
sabar ye?
pasti ada kisah yg lebih baik lepas ini..

Anonymous said...

*nangis*

sabar ya kak.

Anonymous said...

oh,fynn dan suami.

sabar ya.damien bahagia tu.
mungkin betul apa suami fynn cakap.

siapa tau esok lusa ada benih cinta kamu berdua?

Anonymous said...

kak fynn,

tabah ya. insyaAllah ada sesuatu nanti.

kerja Tuhan, siapa yang tahu?

Verily after each difficulties there's a relief..

Shemmi said...

saya tak faham..tapi saya semacam faham...

(sebak)

the loco's said...

sis...
sabar.

Bells said...

kakak,
betul kata abg tri..
mulia sungguh damien itu kan..
jangan bersedih ok..
pasti ada sesuatu yang disembunyi tuhan..

Beautiful Disaster said...

damien dah pergi? aduh. sedihnya. xpe kak. rezeki utk zuriat itu boleh di usahakan.

cuba ini.

baca Ya Musowwir setiap kali hendak minum.

Minta tri bacakan Ya Musowwir 7kali setiap kali ingin bersama di ubun2 akak.

insya Allah.

saya dah bkahwin 1 tahun 1 bulan. disahkan menghidapi Polycystic Ovarian Syndrome yang membawa pada berita yang saya susah untuk hamil.

macam2 usaha sampai saya berhenti mencuba menggunakan teknologi sekarang & hanya berserah pada Allah dengan mengamalkan menyebut nama Allah, Ya Musowwir.

10 bln pkahwinan, saya disahkan hamil. sekarang ni dah masuk 4 bulan. cubalah. tak rugi.

semuanya dengan usaha & izin Allah.

cubalah.

chik star said...

damien dah tak der?
:(

y u z said...

kalau sudah namanya pengasih,
anak kucing pun boleh menerbit sebak di dada..

tabah ya fynn.
kamu pun tahu ada hikmahnya.

Doly John said...

apekah yang telah berlaku kepada damien itu?
kena langgar kereta kah?
hilang kah?

neway, be strong babe..

apa kate adopt kucing yang lain pula..

Bobby Nuurri said...

damien dah ' takde' ?

Amira Zafirah said...

damien maneeee?
kenapa niiii?

Rubina Yunal said...

erk.. what happen kakak? knp ngan damien??

.*. said...

ala damien dah takde ke?
:(

aina syaqilah said...

kak fynn,

sabar
ini semua dugaan

prejudis said...

takziah

aaina said...

kak fynn..
sabar ya!

Anonymous said...

kak fynn, kenapa dgn damien?apa berlaku?

iYda Juhar said...

InsyaALLAH, setiap yang berlaku pasti ade hikmah.

Tuhan sentiasa menduga umat yang dikasihi-Nya.

sabar yer.

(;

Amak said...

hah? apa jadi dengan damien?

Anonymous said...

hurm...teringat anak kucing saya yang mati kena bunuh...sedihla...

CikSelampit said...

siapakah?

. said...

this is the first time i actually cried reading about someone losing a pet. i cried when i accidentally hit a cat while i was driving.

tabah ya, kak fynn.
moga dapat penyeri nanti insyaAllah..

Unknown said...

kak fynn..
kak fynn kuat kan..sabar yer...
peluk kakak dr jauh..

nana said...

x pe la kak fynn,
org ckp kalo perginya awal
tuhan syg. :)

Anonymous said...

Saya pernah hilang kucing jugak. Seekor kena curi, seekor kena langgar, seekor lari.

Sedih nya Tuhan saja tahu. Dan tuan tuan kucing lain yang pernah hilang kucing jugak.

Jgn risau, pasti ada sayang lain datang!

Farah W. said...

umur damien tak panjang kak.
:(

sabar k.
betul ,semua menda yg jd ada reason behind it.
tunggu masa je utk kita nampak.

. said...

kak. sorry utk mendgr kisah sedih ini. tabah oke . kami syg kakak! .ever.

akubisikdisini said...

mane damien fynn?
tiada?
sabar ye..jgn sedih2 sgt eihhh..

afy sufy. said...

sabar yahh kak fynn..

13 ni ada d the red bungalow kan..

best2..

syg xdptt joinn..

=(

Marina Ina said...

kesiannya jodoh kakak dgn damien tak panjang. tak apa, nanti damien akan di ganti dengan baby.

cheer up sister.


nanti kita pergi teater ok?

ferienza hezra fara said...

wut happen?
damien suda tade ke kak?

*sorry 2 hear*

mollyjinxed said...

owh dear

may damien rest in peace

apa yg tri katakan. mungkin ada benarnya kan?

sabarla ya kak fynn

Jatie said...

wah,

damien maseh adakah atau tdak?

Anonymous said...

kak fynn?
sumthing bad happen to damien??

Unknown said...

eeeerrrkk taksukeee situasi macam ni.
dari darjah 2 sampai sekarang,perasaan yang dulu2 tu tak boleh buang.perasaan ttg kehilangan.

Maira Adreanna said...

oh tidak. sedih.

Azira Anhar said...

kuatkan diri. kakak.
=)

ainfazrin said...

:(

i'm sure damien was more than glad on the day when he was taken home by u and tri.


and im sure he is now watching u every now and then while telling and sharing with Him the good times and memories living with the most wonderful family he ever had.

sorry for ur loss kak. *hugs*

Anonymous said...

salam..
kak fyn,damien naper??

quya anuar said...

kak fynn?kenape dgn damien?

nyonya! said...

kak fynn , di hrp kak akn terus saba ye ! setiap pertemuan ada perpisahan . klau ada rezeki ta kan kemana . senantiasa berdoa pd yg esa !
:)

annessa said...

kak fynn ,
sabar ye .
damien pergi pasti ade hikmahnya .
sabar ye ?

Anonymous said...

KUCHING PUN TAK HINGIN DUDUK DEKAT DENGAN ENGKAU> SANGGUP DIA MATI DILANGGAR DARI HIDUP DENGAN FYNN. PAHAM2 SENDIRI

gadishebat. said...

sabar ya kfynn.

mungkin ALLAH dah kata "damien hanya perlu disayangi,kemudian akan dihantar trus ke syurga"

kfynn n tri dh ckup memberikan kasih sayang untuk dia.
dia bahagia,dia hepi dpt mami n dedi walau sekejap.

:)

*ErichiyanA* said...

s0rry 4 u're l0st...
damien tuh chumil sgt..
huuhu.. =,(

syda ibrahim said...

damien dan bayi akak sudah tunggu kak fynn di sana.
kuat semangat dan tabah selalu.
tuhan bagi dugaan ikut kemampuan umatnya.
Dia takkan menyiksa hambaNya.

Syhra Sepeai said...

sila tabah kak. Tuhan adil.

Amra said...

Fynn....bersabarlah...my heartiest condolence to you...
tapi Damien memang kawaiiii!(cute)

Yayan Yaacob said...

saya juga pernah rasa Kak Fynn :)
tp situasi agak lain ,
whatever happen , saya
sentiasa sokong Kak Fynn