Wednesday, December 17, 2008

port dickson.

the legend water chalet, port dickson.

terima kasih pada habib yang dapat tawaran temuduga MARA di situ, mama bawa kami anak beranak tidur dalam rumah atas air yang harga merapu itu. nasib baik kuasa kad gomen beliau menembus cahaya, kami dapat tidur di bilik terapung itu pada kadar terlalu okay.

walaupun PD bukanlah pantai paling indah di tanah malaysia, acara santai semalaman ini sangat perlu untuk rumahtangga kami yang dilanda kesibukan teramat.

sayangnya, ayah tidak dapat ikut serta. dia dibayar untuk ke sabah, memberi seminar ttg jenayah narkotik di lapangan terbang2 antarabangsa.

fuiyo, aku kata.
ayah bilang, baik ikut korang.

hehe.
kalau ayah ada, mesti lagi riuh. sebab dia kelakar.

*terdiam*
nanti dgn famili abah pun hendak jalan2. aku dan tri menghitung hari. hendak tunggu angin kencang berhenti di pulau2. mesti seronok. ngee...

ayah mmg kelakar.
tapi abah tetap paling hensem.

ekekee.



mama selalu bising "asyik berkepiiiiiiiiiit jek. hmmphh!!"
(sambil memaut habib dan mengajuk kami)

jeles la tu ayah takde. ekekeke.

sekali dah berendam, harapan la orang lain nak pakai.
*gelak nakal*

malangnya, adam pasti akan mengganggu masa2 romansa kami.
demyu.

ye. buruk. tidak apa.
wahahaha

tri suka sangat bila aku mcm budak sekolah mcm ni.
aku selalu lupa aku dah tua.

hidup dengan lelaki sahaja.
senang.

lagi. gelak lagi.

aku rasa, kalau ada along, achik dan nani,
baru lengkap aku letak tag "adik-beradik"

kalau korang tak sayang kak fynn,
mmg teruk la.
akulah kakak paling sepoting ni.

ini manusia yang mencuri aku dari kehidupan tidak lengkap itu dulu.
"black-black mangosteen,
more black, more sweet"

hitam-hitam si tampuk manggis,
semakin hitam, semakin manis.

dia bengang betul kalau aku nyanyi lagu tu.
wahahahaha.

nama dia satria. warna dia hitam.
tengok? aku mmg suka hitam la.

ini jelas sekali, di ambang nak tidur.
tidur dpn vision four channel,
sambil layan angin pantai,
dengan adam bernyanyi di ukelele,
best.

mungkin habib yang ambil kandid ni.
tu sebab angle muka aku sembab.
kantoi.
ini tadi.
jelas tak riak bahasa badan yang pancit?

ini gambar terjumpa ketika hendak upload tadi.
aku rindu damien sgt.
:(

dear damien,
salah seorang anak manis di blog sudi hendak beri mummy anaknya.
tp kamu jgn risau, ye? damien ttp dalam hati kita semua.
wan selalu cakap tidak ada cucu sebaik damien.
atok kata dia rindu kamu sliding ketika kamu lari2 dan tiba2 brek tak makan.
dedi bilang kamu anak pertama dia.

mami tamo sebut apa2.
damien dah tahu, kan...

26 comments:

bbee.hasib said...

kamu best..
romantik..
skew.. :)

"tgu buku merah akk.."

T I N A said...

sedihnya setiap kali baca pasal damien. i rindu steve, 'anak' i juga.

sarahmeay.snm said...

seronok!

Anonymous said...

lalala. habib interview mara kat PD jugak ke? adek kembar saya pun interview kat situ kak.. hihi

Anonymous said...

aint looking for nothing - poison

ngahaaaaaa

Anonymous said...

betul la, every time name damien ade kat blog nih cam sedih sikit, cam terusik jiwa..any, fynn nantie upload la anak baru u tuh! boleh kiter semua tgok! :D
CHEERS!

-Zayna

Anonymous said...

ummi suka nyanyi lagu tu kat adik dulu masa adik selalu menangis psl org ckp dia hitam. :)

tp hitam-hitam si tampuk mangis, lagi hitam, lagi manis. :)

Syhra Sepeai said...

tatau dah na cakap apa :) kalian memg best saja.

ferienza hezra fara said...

besh!
family tidak buhsan kan?
;)

Bobby Nuurri said...

best betol kamu berkaseh-saynag.

Anonymous said...

PD atau alexandria atau pasar malam atau everest, mana-mana pun jadi bermakna kalau dgn org tersayang.
dahsyat ye interview mara skrg, PD... selalu di bangunan mara sblh pertama complex.
syukur k fynn letakkan gambar terbaru.
baru sehari sudah rindu mau tgk senyum itu.

:-)

ML; Mohd Loqman said...

akak best.
PD best.
lama dh tak ke sana.
:D

Apa2 pun,
semuanya best.
Ahha!

C.E.@ said...

Jelas tri cinta essence kamu and vice versa.

celebrate CINTA!!!! yeaahh

Anonymous said...

kak fynn,

cemburu kamu la!!

saya pun akan berkahwin juga, tapi lagi 10 tahun mungkin..:)

saya dan dia juga seperti kamu, or less like you, or to be in loveeeed like you..

aminn2..semoga kamu berbahagia selalu.

iYda Juhar said...

ha????
korang cuti-cutian lagi??
ni la bikin wa punya hati manyak tergugat nih.dah lame tak jenjalan.kaki pon dah rase agak gatal dah ni.

bestnyer korang bercuti wessss.

damien?? cute.

(;

Anonymous said...

aku sgt suka semua gamba adik bradik itu. sungguh pandai memoyokan diri dpn kamera haha.

bbtul sedondon muka2 adik bradik tri.tp ensem2 semuanye ;p
(patut la kamu makin bahgia fynn, suka kamu ya!)

the loco's said...

romatik gile...
best...

daimen...
sabar sis...
nnti jumap yang len...

chik star said...

bestnyee !

.. said...

muncunrendam2 tuhh.. tibe2 sy terbyg itik DG.

nasebbaek tak pakai kuning.

LittLe PeLaNgi said...

akak..
bestnye ade jakuzi..
my last annual dinner kat AVILION..
lbey kurang cam legend tp ala...
xd jakuzi la..

best kan chalet atas air.. mahal lagi..
blk pn chantek sangat..

Hanna Rabittah said...

fynn..kat the legend ekh? hahaha
aku pegi 3 minggu lepas..

eRmAbuTAng said...

omg
one word only :

AAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWW

amat cute!

Anonymous said...

hi fynn.
saya sangat mengagumi cinta kamu dan tri.
semoga ALLAH merahmati hubungan kamu dengan cerita-cerita yang bahagia pada masa hadapan.

*senyum*

liyana said...

chumel nye pic..

p/s:I include your blog dlm post terbaru..Nice blog

zoora qushairi said...

kak fynnnn besh nyer kat legend water chaletttttttttttt tuuu.....nak pegi lg ..... hurrmmm ...

buku merah simbol hati dah abis di baca!sgt menyentuh! ;)

muahhhh2 kat kak fynn..! daaaaaa

JO said...

auw, sweets.


sthrefr