Sunday, December 7, 2008

korban

anon kata:

1) KUCHING PUN TAK HINGIN DUDUK DEKAT DENGAN ENGKAU> SANGGUP DIA MATI DILANGGAR DARI HIDUP DENGAN FYNN. PAHAM2 SENDIRI

2) DAMIEN LAGI TENANG TEMPAT LAIN DARI DENGAN NGKO. DUDUK DGN NGKO SEKSA KOT

aku kata:

1) ok. kalau 'kuching' pun tak hingin duduk dekat sama aku, sanggup mati dilanggar dari hidup aku, kenapa kau hingin duduk sini sama aku? kenapa kau tak pulak pergi mati. kau hingin duduk sini, eah? kan? kan? kan?

2) kalau damien siksa duduk dengan aku, marilah sini. aku nak siksa kau pulak.

3) masuk sekolah, belajar mengeja elok2, belajar preposition, macam2 lagi yang basic. sebab ayat kau tunggang-langgang.

4) aku tak pernah cakap ni secara direct. org lain selalu nasihatkan ni. tapi aku rasa aku nak jadi bongkak dan laungkan:

SEBENARNYA KAU CEMBURU SAMA HIDUP AKU. HAHAHAHAHAHAHAHA.

5) lebih kasihan, sebab hidup aku langsung tak sempurna utk kau cemburukan. kasihan kau. mesti kau kekurangan kasih sayang, kan? mungkin kau rasa diri kau terlalu tidak menarik, atau mungkin di setiap malam kau tanyakan pada tuhan kenapa hidup kau tidak sebagaimana kau harapkan. kerana rasa kecewa itu, kau ganggu hidup org lain.

ish. kalau kau rasa nak luahkan sesuatu, email aku ya?
*senyum*

6) hidup mati sesuatu maudu' bukan atas tangan kita utk tentukan sebab dan faktornya.

7) mengucap. sebab kau dah lama sangat menghimpit jiwa aku. dan aku rasa teraniaya. kalau pun aku jahat, tuhan itu adil. mesti ada hari yang dia balaskan aku, kalau itu hendaknya. kenapa kau mahu jadi melayu yang suka mengharap kehancuran org lain?

8) selamat hari raya aidiladha. mari kita korbankan sesuatu raya ini.

korban sesuatu.
cuma satu.
mungkin perasaan hasad dengki?

38 comments:

#23 said...

pasti tersentap jiwa mereka. wahahah. tak phm laa dgn org2 camni. penuh dgn hasad dengki.

kecik said...

girl power kak fynn!!!

punca utama org benci kita adelah sbb dia mahu jadi mcm kita.

iXa said...

cik fynn, komen2 anon ni patutnya diendahkan aje. lagi kita address their comments what more in a special entry dedicated to them, lagi diorang suka. biarkan aje si luncai dengan labu-labunya.

we can't tell people to like us anyways.

fara rasep said...

alah kak fynn.lantak kan je depa.dier yg dtg tak malu dtg kat tempat nih.bukan dijemput pun.

sbnrnya dia nak perhatian kak fynn.tuh sbb smua entri pun nak komen yang perlu dibalas dengan entri yang khas utk dia.pedulikan.bukan dpt ada keuntungan pun kat kak fynn if layan depa.

tp betul la,mayb dia kurang kasih syg tuh sbb nak attention.;))

Daisy Biru said...

haah, lepas ni tak yah lah komen pasal anon je. oh, atau pun dia ada jugak rsa sakit hati masa kamu komen, so tu yg ayat dia lagi macam busuk gila.

agaknya sebab dengki, dah tahap bernanah kot hati dia.


Selamat Hari Raya Aidiladha buta semua.

Ja!

nuridrin said...

haha!
orang yang sama!
kurang ajar.

takpalah kak fynn..
paling2kanlah muka dari anon ni..
takkan puas hati dia selagi kakak bg muka..
mcm kak ixa kata,

we can't tell people to like us,

tapi kami yang lain sudah sedia sayang sama kakak,
sentiasa di sisi sama kakak..
kalau tak merasa pon,
tumpang beri bahu..
buat kongsi rasa..
esok raya kan?
mari2, kita ganding sama2..
untuk esok..

Cik Fathiyah said...

sian kak fynn. ade je org x puas ati dengan kamu. jalan terbaik nak elak dari cik anon ni kan hide jek komen. biar semua org takleh komen entri kak fynn.

Amak said...

gila babi macam sial anon tu. wey macam sial gila babi. Abis kalau ada ahli keluarga dia mati, bermakna diorang siksa sebab idup ngan dia ke apa?

wey. tak dapat terima wey komen macam tu. Kiwak.

fyynn..aku emosi. Kalau fynn tak terbitkan komen ni pun tak apa.

Anonymous said...

i just dont get this fuckers..

anon..
bawak banyak bersabar yek..
meh aku langgar kaki kau meh..
sampai putus!
bia time tuh baru kau menggelupur bertanye mane silapnya engkau..

suke sgt sakitkan orang..

sorry kak fynn..
just sick n tired of them fuckers..
ade otak pon letak mane ntah..
dah xsuke blah ah..
lagi mau bising..

Adam. said...

Celakalah hidup mereka yang berhasad dengki.

Aku mempunyai impian untuk membunuh mereka yang berperasaan begini.

Anonymous said...

1. mereka di bawah umur tidak berfikiran matang

2. sifat suka pada ketidakbahagiaan org lain

3. derita dgn sekeliling utk lpaskan geram, keliru, ingin dptkan perhatian

4. dan ahir sekali diri kamu sememangnya stupido .




*anon menentang anon yg bersifat parasit

kitschkid said...

selamba je si anon tu tuduh damien yang bukan-bukan. jahat gila.

EsLemOnTeA said...

selamat hari raya korban buat kamu

mungkin di hari mulia ini
makna pengorbanan kamu
adalah untuk sabar
dan korbankan rasa benci di hati
bagi mereka yang di luar sana yang dengki

kita sedekahkan sahaja kemaafan bagi mereka

Anonymous said...

orang yg ckp bukan2 tu,mereka takde prasaan.atua pun mereka kurang kasih syg,.
sabarlah fynn..aku pasti,kau akan dpt pengganti yang lebih baik.. :)

y u z said...

salam eiduladha, fynn.

mereka puas hati melihat kamu tersepuk pedih bak kain buruk. jasanya banyak mengesat segala sepah dan membersih yang cela, tapi tetap dilanyak kerana ia -- si kain buruk.

biarlah buruk kamu yang dipandang mereka, masih ramai yang melihat kamu relevan untuk berjasa.

keep kool! =)

Monalisa said...

omg. those two statements by anon...bunyinya too childish la fynn.

that particular anonymous must be very lame. AND jealous, obviously.

lol


*Salam Iduladha!

gadishebat. said...

napelaa sume benci kfynn.
dorg xpuas ati kfynn dpt perhatian dr kami2 kot.
hehe.

yg pnting kami2 ni syg kakak n syg puisi2 hati kakak.
biarkan jelaa dorg tuh.
kfynn kuat! :D

Amak said...

ahahaha. tak pasal pasal anon yang denkgi ngan fynn ni pergi ke blog aku dan maki aku balik. wahahahahahaha. ayat sama fynn.

gila babi jahat weh!

Anonymous said...

AKU NAK MINTAK MAAF DEKAT NGKO FYNN SEBAB AKU NI BANYAK KASI KOMEN BIADAP DAN KURANG HAJAR. AKU TAK TAU PASAL ANON LAIN TAPI AKU NAK MINTAK MAAF BAGI PIHAK AKU. PASAL DAMIEN TU, AKU MINTAK MAAF PASAL KOMEN TU, AKU DOAKAN DIA SEMOGA DIA REHAT SEREHATNYA.
LEPAS NI AKU DAH TAKNAK KOMEN SAKIT KAN HATI NGKO FYNN. AKU NAK BACA SAHAJA.
TOLONG MAAFKAN AKU.
AKU SUDAH TIDAK MAHU SAKITKAN HATI KAU.
SELAMAT HARI RAYA KORBAN

Anonymous said...

hahaha.
aku adalah engkau.
engkau adalah aku.
aku anjing,engkau kucing.
aku kucing,engkau anjing.
aku hebat,engkau hebat.
aku benar,engkau salah.
aku 'ter'salah juga.

lapang dada.
kulil auf,wa'mur bilurf.

Anonymous said...

yg tk berkenan, jgn ambil urusan.
tk ske, dpn2 laa.

fynn, sbr je.

pjoe said...

aku anggap anon mcm tu adalah seorang manusia yang kurang perhatian

maybe selalu kena buli, kesian kan mereka

selamat hari raya aidil adha

moga erti korban itu dapat dipeluk kita bersama

Anonymous said...

salam kak fynn. saje nak bitau.. i'm sorry for your lost. moga kak fynn jumpa pengganti damien.

dan.. komen2 anon ni, takyah pedulikanla ye. tak signifikan pun, tak perlu dihargai.

salam aidil adha kak fynn :)

C.E.@ said...

Mustahil Fynn...(bukan pessimis cuma berpijak pada nyata)

Cukup cukup mustahil.Bagaimana hendak dikorban daging hasad yang berisi manusia dari zaman Nabi Adam lagi?

Jikapun satu terbuka untuk berkorban pasti lahir lagi sepuluh yang menerus membenci.

aku pun banyak yang membenci tapi aku sayang semua.

At least aku tahu aku menyentuh mereka and they actually spend their precious time hating me.Isn't that cool or what?

And please usah kau gupas pasal Damien.Kucing aku berkali mati didepan mata aku.Dilanggar di baling orang dengan selipar.Aku bela sejak merah lagi.Mereka saja yang teman aku berjalan pada pikiran aku mati di dalam.Aku tak tahan!!

*crying

Syhra Sepeai said...

wtf anon tu? Melayu ta guna.

Anonymous said...

http://inibelogsaya.blogspot.com/2008/12/aidiladha-and-kitten-giveaway.html


mungkin itu sesuai utk kamu?

the loco's said...

hairan...
knapa jadi macam 2 skali..?
hurmm....
pelik2 manusia skrang..

susudalambotol said...

anon memang tak reti adab masuk rumah org fynn. habis semua ceruk rumah org dia nak kondem. bodoh.

Beautiful Disaster said...

xde keje lain agknye kot..psl tu pn nk di isu kan..haha..shooooshhh anon..

Shemmi said...

jgn racuni fikiran dengan orang yang busuk hati..
jgn meracau2 lagi tentang org2 sebegini..
tau x..jika meracau2...resah gelisah..menulis tentangnya (eh..aku pun menulis ttg rs geram trhdp seseorang!haha)
sebenarnya ia menarik separuh dr tenaga kita...

.. said...

tuk si anon yg tinggalkn komen yg mmg sgt childish.. ajal maut ditangan tuhan kan?

*jwb lah*

Anonymous said...

dengkikah orang atau kau yg x mahu sedar???

Rubina Yunal said...

http://rubinayunal.blogspot.com/2008/10/mesin-fikir-35-quote-of-evening.html

saya penah tulis ttg sikap pembaca blog yg spesisnya spt incik-incik anon yg 'mulia' ni October lalu.

Heh.

Buat anon-anon who seems to have no balls at all when making harsh comments :-

Sudah-sudah la menyalak tu.

Ape barang 'baling batu sorok tangan' ni? Have the guts la to (at least) reveal your name/identity.

Cam kesian la pulak ngan puak manusia yg mcm ni :|

Tiap kali ko buat org marah, ko pikir la bape banyak lak dosa yg ko terpaksa share gak bebannya sbb naikkan amarah orang.

Sekian.

fynn jamal said...

KEPADA ANON YANG MENGGUNAKAN HURUF BESAR:

sudah2lah.
ayuh berteman.

saya bukanlah jahat mana.

dan insyaAllah, berkat doa sahabat2 di sini, akan tuhan hidayahkan saya untuk istiqamah tatkala mampu menjadi hambanya yang solehah.

sama2 kita saling bantu2, ya?

:)

semua org pernah terkasar bahasa. terlepas bicara.

maaf untuk saya juga kerana tidak sabar. ok?

ps: sudah ramai sgt anon. sekurang2nya letaklah satu nama yang khas untuk saya identifikasi kamu.

Anonymous said...

Dear fynn,
Please ignore all the anons. Tak seronok baca entries fynn menghentam anons yang entah siapa. We miss your earlier meaningful writings. Who cares about the anons? Ignorance is bliss. Mungkin mereka lebih galak lagi kalau fynn melayan.

Write about you, what you care about. Persetankan anons yang boleh dikira dengan jari... kerana beribu lagi yg menyokong fynn.

Salam aidiladha.

iLLy said...

cik fynn,

takziah atas kehilangan Damien,\.

tp satu je.... tulisan tu color x brape nmpk... cerahkan sikkkkkkkkkit je...boleh?

pleaseeeeeee

jetsetter said...

I guess you are right..
P.H.D..mmg masalah paling besar.
*Perasaan Hasad Dengki.
Sabar Fyn.Allah Maha Adil.

Unknown said...

dulu saya selalu jadi 'ANON'.... memang laa seronok sebab org takkan tahu bila kita 'bantai' dier...

tapi satu hari anon bantai saya....

saya jadi marah tapi takde guna sebab saya pun macam dia...

sekarang saya jadi RabunWarna...

at least kalo marah atau nak bantai orang... mereka tahu siapa saya...

betul tu kak..

ajak anon berkawan...

tapi kalau tak berkawan pun takper... asalkan kita ader rasa kasih pada dia


"Love is the only force capable of transforming an enemy into friend.- Martin Luther King, Jr."

correct me if i'm wrong ye kak or anyone else