Thursday, December 18, 2008

dahulu kala kami

"tak adil betul apa graviti dah buat pada awak selepas kahwin, kan?"
"kenapa?"
"awak tgk la gambar ni"
"kenapa?"
"tgk awak dulu. kurus. kacak. sekarang? ewww. hahaha. ge...muk ge...muk"

tri diam. lalu senyum.

"awak perasan, kan, awak pun dah gemuk sekarang?"

automatis, menangis.

"awak ni..." --tersedu2
"suka tau..." --sedu lagi
"awak mmg tak sayang saya..." --hingus mula cair
" saya tadi gurau je tau..." --lap pakai belakang tangan je
"saya sayang awak..." --dan terus merapu2

seperti biasa, eskrem vanilla dirasuah pada aku.
settle.

nasihat untuk hari ini: wahai para jejaka, orang perempuan ni, kalau dia gurau takpe. kalau dia yang kena, tak boleh. hati2. bukan nak mengada2, tapi... *terdiam*

apa aa?
aku rasa memang saja nak mengada2, la. tidak ada alasan.
hahaha.

maka layanlah, selagi diketahui mengada2 itu bukan untuk masa2 yang salah. sebab kalau silap timing, mengada2 itu akan jadi menjelekkan.

hati2, para gadis.
mengada biar ada tempatnya.
dan yang penting,

BUKAN DI DEPAN SEMUA ORANG.

nanti ai panggil yu gedik.

32 comments:

Ainul Anne said...

owh god.
that is sooo cute :)

cute cute ucte!

ABSOLUTE said...

ngada ngada memang sangat2 menjelelkkan. :)

kitschkid said...

comel gila ok you ni.

izsy said...

sensitif jugak kak fynn nih yek x)
tapi sangat comeyl haha.
but agree agree kalau buat depan semua orang tak kira masa dan tempat memang sangat annoying.
gediks huhu xD

#23 said...

comelllll :)

ye lah kan, klo pompuan yg duk bergurau, takpe. tp bila kte yg kena, terus terasa hati. hoho...

Sue Anna Joe said...

Aiskrim vanilla ke askrim apa fynn sayang. Batuk batuk batuk.

fynn jamal said...

semua:

*kenyit mata dgn jari peace*

anna:

hep hep. yu tok laik det, veri noti yu.

Anonymous said...

hurm...
ngada2...
hak3...
bestnya ade suami..
wkakakaka

gadishebat. said...

grr...comel lg.
hehe..

slh timing ngengade.
die buat xtau je,smpailaa kte ni nangeh..
:(

Anonymous said...

mmg la..ngade2 melampau yg tak bertempat mmg menjengkelkan..:)

tp x semua la. cuma org yg pernah bercinta je tau cmne perasaan bila terguris.:)

kak fynn ngengade!!

hahahaha!!

zzzzz said...

wakakka..entri ni lawak.

oh yeah,this is my new blog.the new one syah dah del.saya linkkan kafynn dlm the team dgn nama asalnya tau.

Amira Zafirah said...

baaahahaha. ini melampau ni.
hiks ;D

Niksu Rashid said...

ice cream vanilla kesukaanku juga.

sep sep sep, tom tom tom :P

y u z said...

indahnya hari-hari menjadi kamu.

:)

Shamimi Rosni said...

"seperti biasa, eskrem vanilla dirasuah pada aku.
settle."

ini comel :D

pjoe said...

"maka layanlah, selagi diketahui mengada2 itu bukan untuk masa2 yang salah. sebab kalau silap timing, mengada2 itu akan jadi menjelekkan."

sebab tu aku rasa "sehati berdansa" tu mcm tkde moral

Mell L. said...

eh!pompuan mst sntiasa dimanje.haha.

the loco's said...

ahaks...
mmg cute...
siap rasuah lagi aiskrim vanila...

chik star said...

hihi,
mengade dengan kekasih cukop.
kalau depan org pon nk mengade,
nyampas .
:)

.. said...

ada nmpk pelangi2 dah bile ke page ni.. :*

Doly John said...

Fyn..
aku berbintang virgo dan berhari lahir sehari selepas kamu..
perangai aku juga seperti itu..
mengada-ngada terutama dengan orang yang tersayang..
suka menangis atas alasan mudah..
orang kota cakap cengeng..
memang semua virgo berperangai seperti itu kah?
haih...

snm | snm said...

saya baca.
saya gelak sendiri.
aduss. spt pernah terkena la.
terkena batang hidung sndr.
menangis beriye2.
mcm org gile.
sbb hal begini.

ok lelaki. jgn cuba2 sebut mende sensitif. awek2 sebut perkara sensitif ttg awak xpe. tp awak jgn sebut. nnt ada drama :p

T I N A said...

anna lucah! haha!
kite pun suka merajuk2 jugak weee wee!

Pretty_Leeya said...

comel la u ni..
haha~
ngada2..
hikhik~
gurau je...~

Anonymous said...

gadis kerdil ini ingin mengikuti blog kamu..minta izin yay =)

Tyna Aizat said...

haha.
kakfyynn ,, tepat.
if i y kena mgm bf,
mmg nak majuk je.
if kenakan dy thn gelak macam seatnnn tape lak.
haha.
perempuan.
haish.

C.E.@ said...

Boleh aku panggil dan bahasakan kamu "kakak" ?

fynn jamal said...

tidak perlu tanya.
mmg di sini, adik2 gemar panggil saya kak fynn.

:)

IamYonna said...

kakak fynn ni..

ada perangai mengada ngada yang gile cumel!! +_+

buat semua tak sabar nk ada suami ja! HAHAHHAHA

iYda Juhar said...

hermm.

bab mengada tu yang i suker tuh.
ahaksss.


(;

Unknown said...

sumpahcomel.
mmgpun.mmg perempuan shj yg boleh bergurau benda2 mcm ni.

LUn@R said...

tebaek..aku ske k.fynn..=p
Besh n co0l