Wednesday, November 7, 2007

putrajaya, fotografi dan ketenangan sesedut.

bangun pagi cepat sbb nak minta sedekah kat talent manager aku. kelakar. aku bayar komisyen 30 percent dr hasil job aku, aku pula yg kena takut pada mereka. sial. aku diperguna mcm kerbau membajak.

dapat la gak. walaupon wang aku dipotong sana sini, konon potongan itu ini. sukatila. ambik, silakan. yang penting aku tak hingin nak terus berada dlm dunia mainstream ni. lagi cepat settle shooting, lagi pantas aku terbang jauh. terima kasih kerana sudi cilok duit aku. wang aku bangun tiap2 sahur, balik tiap2 dua jam sebelum sahur, kadang2 rolling satu hari terus. terima kasih kerana mengajar aku ertiperkataan songlap.

next phase hari ini, aku mengajak teman dua ekor membetulkan skuter abang aku yang dah barai. hancur lagi duit aku. mmg perangai dia yang suka mengopak wang org, abang aku mengajak ke cyberjaya tpt beliau bekerja. dijanjikan rm100 untuk aku claim. *harga smua yang pernah aku bayar mencecah rm300. serat pon jadik la.

kami terbang ke putrajaya awal mlm tadi. tak jadi di cyber sbb dia jumpa kawan. jumpa abang, dpt sekadar rm50, layan sepam *sbb dia kedekut*, kami gerak ke dataran putrajaya utk bergambar.

pok arm mmg hebat dlm fotografi, walaupon baru tiga pat bulan memiliki joni *nama D70 beliau yang aku beri: terima kasih Pok Arm*. gambar kami berlambak2 dan kelakar. gambar yang sudah pasti akan mengundang tangis dan ketawa dlm masa yang sama.

ketawa: aku bahagia dan beruntung punya sahabat spt pok arm dan pok cham.
tangis: ntah bila2 persahabatan kami akan menjauh. faktor kahwin, kematian, sebagainya.

skarang syaitan2 itu sdg melayan DVD. sudah pulang dari tadi, selepas singgah kudapan di A&W. aku pula masih menulis. mau tidur dlm sekejapan.

terima kasih kerana persahabatan ini begitu membahagiakan.

No comments: