Sunday, November 4, 2007

i am telling you something.

aku rasa trend kawan2 aku skang, bikin blog jurnal. tulisan tentang hari2 yang berlalu. 'dulikan kalau pun tidak relevan. sekadar menulis. asal menulis.

bagus. makin ramai yang terjebak dgn blogging. aku dah ketagihan sejak bertahun2 lalu.

orang kata blogging *yang gila2 update aktiviti harian* ni utk org yg sunyi. blogging menjadi tempat melampias alter ego mereka.

*hmmph: semakin ramai yang memerlukan therapist*

maka aku ciptakan "fynn is telling you something" untuk menjadi cermin kejadian yang aku lalui sehari2. mustahil utk aku janjikan update yang daily, tapi tengoklah.

bismillah; entry pertama adalah di bawah ini:

bangun di pagi hari semalam. tanpa objektif. senyum melihat kawan dua ekor berkampung di rumah. kami bertiga sedang menganggur macam sekumpulan anak2 orang kaya dalam filem knocked up yang sangat butoh bodoh dan bangang dari segi plot.

futnot: maaf, aku agak benci manusia bangang dan tak berotak.

semakin tengah hari, aku mulakan kerja editing video raya teman2 kecy yang diadakan di rumah aku sabtu lepas. editing yang tidak maha hebat. hanya menggabung slide2 yang wujud dan tercipta ketika open house kecilan aku itu.

sudah siap, dan bisa ditonton di youtube.

mlm datang, teman2 kecy berkumpul di hartamas utk Manchester United vs Arsenal. Jujurnya, aku sumpah tak minat dan peduli. maka ketika semua manusia berhimpit di sebelah kanan meja untuk menonton bola yang sebiji itu dikejar unuk disepak semula, aku satu2nya insan yang berada di sebelah kiri, sambil mengeja papan2 tanda di kawasan itu.

ada 6 papan tanda berwarna merah, 2 berwarna kuning, satu berwarna ungu, satu lagi aku tak tahu warna apa. terlalu serabut.

selesai, berkejar ke sport planet di pj utk futsal. ketagihan. aku suka sekali. tak tergambar. terasa begitu sihat dan gagah. aku mmg suka nampak strong, sbb aku sbnrnya terhancurkan di dalam.

penutupan adalah di Murni SS2. Makan roti daging. indah. good food, good friends. cukup. aku tak perlu benda lain.

aku tak rasa kalian berminat dgn rapikan pertama ini. but whutdahell.

2 comments:

naz. said...

keep on posting!
saye suke blog awk!

gadismerah said...

patah balik ke belakang.
;)
untuk mengutip semangat-semangat yang ada.
dari hari pertama jatuh cinta pada tulisan seorang fynn jamal.